Alla inlägg den 4 juli 2011

Av Fru S - 4 juli 2011 14:22


Dag 7 i cykeln och monitorn ville inte ha något test idag heller. Dagen segar sig fram, jag har en förkylning som inte bli bättre snarare värre , blir bara mer och mer tät i näsan  , tack och lov för nässpray! Nojjar över att min fertilitet kan bli påverkad av att jag har virus i kroppen, försöker dock vara realistist och tänka att det inte skulle kunna vara möjligt och hoppas på det  . Nojjar också över att jag nu om några dagar blir 30, lagomt till insemineringen och att mina ägg ska ha tackat för sig redan, även om jag vet att jag har ägglossning, men det säger ju inget om kvaliteten på äggen.

Vi har ju ändå gjort flera ivf,er så mina ägg har minskat med säkert 50st, minns inte hur det var med de ägg som var för små för äggplocken om dem kan utvecklas och släppa vid en senare ägglossning eller om dem också är kasserade isf är det ju säkert minst det dubbla i ägg som gått förlorade genom åren bara på ivf,er   


Har sysselsatt mig med storstädning tillsammans med barnen som har varit jätteduktiga och städat sina rum, eller ja iaf vårt äldsta hjärtegryn, minsta har motarbetat och eftersom hällt ut det mesta igen  .

Skulle behöva fortsätta med städningen men orken försvann med förkylningen som bet sig fast ännu hårdare, inte vill jag ta alvedon, nässpray eller annat i "onödan" så jag står ut någon timma till med att knappt få luft via näsan  ...


Nej nu ska jag gnälla färdigt för idag och försöka uträtta lite fler sysslor här hemma eller kanske lägga mig på soffan en stund då barnen för en gångs skull leker bra och håller sams på rummet     


/Fru S

Ovido - Quiz & Flashcards