Alla inlägg den 25 februari 2013

Av Fru S - 25 februari 2013 12:08


Träffade mirakeldoktorn i fredags    vilken härlig person, hon lyssnade, pratade, lyssnade & pratade osv...Mitt HB var perfekt, likaså mitt blodtryck, känns bra att veta   . Måste bli bättre på att dricka vatten eftersom jag ofta blir yrslig. Nåja det visade sig att jaghar en dunderinfektion & slemhinnor väre än hos en gammal käring som hon uttryckte sig   ...inte lika roligt att höra, men det förklarar hur jag mår/mått där nere.... däremot sa hon att om landstinget hade brytt sig om sina patienter (mig bl.a.) så hade jag aldrig "behövt" ha mina mf, för som mina slemhinnor ser ut kan inte ägget fästa ordentligt......vilket låter mycket logiskt tycker jag, då jag hela tiden får tidiga mf. hon sa att efter den här kuren kommer jag få behålla nästa graviditet, hoppas verkligen hon har rätt i det! Om jag inte blir gravid första månaden efter avslutad kur dvs i april så skulle jag få pergotime som hjälp på traven sa hon  .

Både jag & maken har fått hoppet tillbaka  , han sa att han aldrig har vågat hoppas att det skulle fungera sedan vi gjorde ivf, men nu planerar han & funderar för fullt på en massa saker   . Skulle detta inte fungera tänker jag söka svar vidare i DK eller Aten, men det här känns bra, tills motsatsen är bevisad......

Lite bökigt med penicillinet & alla krämer ändå är det "bara" en kräm jag använder än så länge, har tre sorter kvar som ska tas olika dgr framöver, 23dgr är kuren förutom att jag ska fortsätta bygga upp slemhinnorna med en dos 3ggr i veckan i tre veckor efter avslutad behandling eller om det var tills krämen tog slut, minns inte får fråga om det....

Jag ska ladda upp med ägglossningsstickor till min CB monitor för att vara säker på att inte missa första äl efter avslutad kur.....men än är det långt kvar tills det är dags att börja försöka igen.....

Hur som helst jag rekommenderar denna undebara kvinna, blir    bara jag tänker på henne!


Återkommer lite längre fram.....

/Fru S



Skapa flashcards