Alla inlägg under juni 2011

Av Fru S - 9 juni 2011 14:45


Nu har jag gjort samtalet, det blev på engelska =). Jag ska göra virustesterna (HIV, Hepatit B och C ) och ta med resultatet till kliniken sedan.
Läkaren rekommenderade progesterone 1 om dagen från inseminationen, hon kunde skriva recept åt mig.
Samtalet tog lite mer än 8 min bara snabbt och enkelt =), blev lite ställd då hon frågade om donator men svarade hur vi hade tänkt oss =).

Tänk OM vi gör ett första besöök om 1 månad, vore underbart spännande, även om jag vet att det inte ens är säkert att det lyckas. Trots att jag blivit gravid förut, så kan det ju lika gärna sluta i ännu fler mf. Fast jag hoppas och tror att det är vår tur!


Typiskt nog så kommer jag inte fram till vårdcentralen , får ringa imorgon bitti i stället.


/Fru S

Av Fru S - 9 juni 2011 11:34


Enligt min kalender app i min smartphone ska jag ha äl idag....vilket min kropp verkar tycka också för jag har lite ömma bröst, lite molvärk i magen för att inte tala om den sk älflytningen som gav sig till känna på morgonen. Dock håller inte den   monitorn med min kropp utan fortsätter att visa LÅG  .


Såhär ser morgonens sticka ut:


   

Kan man ha alla tecken på att äl ska ske utan att man har/får äl??


Börjar bli smått nervös inför dagens samtal, hoppas på att läkaren ska vara lätt att förstå och hoppas ännu mera på att jag ska slippa behöva gå och ta blodprover innan vi kan invänta nästa äl för att sedan bege oss iväg till Danmark. Blodprover är verkligen inte my cup of tea, men vad gör man inte för hoppets skull.Jag uppdaterar i em då jag pratat med kliniken  , Håll tummen för att jag slipper blodprover. 


Ni får mer än gärna ge ett svar på min fråga under mina två foton, Tack!

Må så gott alla   /Fru S


Av Fru S - 8 juni 2011 11:17

Och jag Glömde att kissa på stickan, lyckades klämma fram några små droppar i en mugg och monitorn visade såklart LÅG även idag.

Jag Hoppas fortfarande på att det blir en längre cykel denna månad och att monitorn visar HÖG 1 dag för att sedan slå om till MAX i 2 dagar , men nu tror jag det bara var 1 test kvar i kartongen eller 2 eftersom jag helt glömt av en sticka, har ingen lust att köpa en kartong till bara för att monitorn skulle få för sig att vilja ha fler än 10 test.


Spännande imorgon skall jag ringa Danmark igen   

/Fru S

Av Fru S - 7 juni 2011 11:46

Monitorn visar låg och har gjort sedan dag 6   antingen har jag sen äl denna månad och längre cykel eller så har jag ingen äl alls denna månad, hoppas på att det blir en längre cykel såklart.Tycker iaf det är konstigt att inte ens ha fått hög på stickan ännu, dels för att strecken har blivit starkare för var dag och sedan för att jag är på dag 13 idag.


Jag har tagit mod till mig och har ringt till en klinik i Danmark och beställt en första tid för samtal, som kommer att ske redan på torsdag eftermiddag   galet snurrigt blev det. Ska bli spännande och förhoppningsvis kommer vi göra ett första försök någon gång i sommar wiiieeee!! Längtar   och hoppas på att det blir vår tur då vi kör igång! 

/Fru S

Av Fru S - 1 juni 2011 16:45


Tror ni inte att jag glömde av monitorn imorse  .....


Igår ville den ha sitt första test igen på dag 6, den visade låg denna gång  även om jag tyckte att strecket var ganska starkt, så här såg det ut IGÅR:


Monitorn talar om att den vill ha en sticka!


  Stickan analyseras


Monitorn är klar och stickan kan plockas ur

    Monitorn visar endast ett block i stapeln vilket betyder LÅG fertilitet,

stickan ligger uppepå, för att visa strecken.

   

Självklart kunde jag inte heller hålla fingrarna i styr så jag tog mig ett gravtest också   som självklart LYSTE med endast kontrollstrecket rakt upp i ansiktet på mig. Varför jag gjorde ytterligare ett test, jo jag är och har kännt mig illamående då och då under flera dagar, och är ännu mer lättrörd än vad jag brukar vara, jösses nu kan jag får tårar i ögonen för vad som helst, kan vara någon som blir glad/ledsen på tv,n behöver inte vara något hemskt/tragiskt jag blir jätterörd ändå, trött, tröttare tröttast har jag också varit ett tag .


 

Hoppas bara nu att det inte blir något knas med monitorn då jag missade en sticka idag, tänk OM den skulle ha blivit HÖG, får   lite extra då på maken ikväll ifall monitorn står på HÖG   



/Fru S

Skapa flashcards