Alla inlägg under maj 2011

Av Fru S - 14 maj 2011 10:49


Brösten ömmar efter äl som alltid. Om ca 1v kommer pms.en som ett brev på posten eller inte, suck som jag tidigare skrivit finns det inga "garantier" eller säkra tecken på om det har tagit sig eller inte förrän stickan visar plus. Eller jo förresten jag brukar bli sjukt yrslig och få kvälls/natt illamående de gånger jag sedan har fått ett plus och en konstig mensvärk/molvärk i magen allt från 1v efter äl till några dagar innan mensen ska dyka upp.


Jag tar nog en liten paus några dagar i väntan på pms/gravsymptom ska dyka upp.


Må så gott / Fru S

Av Fru S - 13 maj 2011 08:57


Nu är monitorn nere på LÅG fertilitet och den ville inte ha något test imorse heller  . Då återstår en låååång väntan på att mensen INTE ska dyka upp igen då, just nu är jag rationell och pessimistisk klart det inte fungerar den här gången heller, varför skulle det helt plötsligt bli ett vackert plus som väljer att stanna kvar?

Men ju närmare mens jag kommer ju fler gravidtecken känner jag oftast av och ju mer   blir jag, eller så har jag knappt några pms alls och då blir jag iaf lika   för vilket som kan betyda ett plus för min del.  Enligt min app i mobilen är det 13dgr kvar till mens, men det kan lika gärna vara 14,14 eller 16dgr med för den delen som längst har den kommit på cykeldag 34.

Precis när man fått upp lite hopp igen om att kanske få se ett plus, oftast hinner jag dessutom med att testa (igen) och sedan tar det inte lång tid innan mensen sedan behagar att dyka upp hånflinandes med dunder och brak och med mensvärken i armkrok.


Jag skulle verkligen inte vilja veta hur mycket pengar jag har slängt ut på ältester, gravtester och annat jox i hopp om att få ett pyre i magen som stannar och mår bra, antar att man hade kunnat köpa sig något bra eller säkert till och med kunna göra en resa med lätthet efter alla dessa år    . Inte kan jag låta bli att köpa dessa jäkla tester heller, dels för att när det väl visar plus måste jag ha mediciner som kanske gör så att pyret stannar, sedan lär jag också tjata mig blå för att få någon läkare att skriva ut en massa mediciner som ingen hittills harvelat fixa åt mig  , allt för att man bor i "fel" landsting, eller får "fel" läkare, som är ointresserad. 


Nej nu är klockan mycket igen, måste göra mig iordning för dagens äventyr.

Må så gott / Fru S



Av Fru S - 12 maj 2011 10:27


Och dagens test visade på HÖG fertilitet, så i morgon skulle det ha blivit låg igen då antar jag, hoppas på att monitorn inte begär fler än 10st test, det märks i morgon bitti, måste komma ihåg att trycka på den också.


Dagens test:


 

Bättre skärpa samma sticka, hade bara inte hunnit skriva på den


 

 

Och så ska jag gå och mer eller mindre se ut som om jag vore gravid i 3-4.e månaden fram till mens , jag är inte "tjock" blir bara uppsvälld som en ballong enbart över magen från några dagar före äl fram till mens


 


Nu bjöd jag lite på mig själv också, hoppas jag inte skrämde bort alltför många!


/Fru S

Av Fru S - 11 maj 2011 11:07


Dagens stickade visade även den på MAX fertilitet??? Känner mig lagomt snurrig har för mig att monitorn förut bara har visat en dag med MAX, funderar på om jag kan minnas så fel?? Fast det gör ju förstås inget   


Om någon av er som läser min blogg som också använder/har använt monitorn kan berätta hur det varit för er, skulle jag bli jätteglad över att få veta.


 

/ Fru S

Av Fru S - 10 maj 2011 10:39


Dagens test visade MAX fertilitet   känner mig som ett barn på julafton haha. Misstänkte igår att det skulle bli så då jag började få de "trevliga" älflytningarna, egentligen skulle jag alltså inte behöva monitorn då jag vet när jag har äl, dels på flytningarna och sedan får jag ont i magen då äl sedan sker. Men med monitorn kan man ju ligga steget före   och vara säker på att vara ute i rätt tid.


   

Ingen tvekan om teststrecket idag inte  


 


/ Fru S

Av Fru S - 9 maj 2011 11:09


Fortfarande HÖG fertilitet, börjar fundera på om monitorn verkligen fungerar korrekt. Den fungerade som den skulle förut innan uppehållet, hoppas verkligen att den inte blev "knäpp" av att bli omstartad. Fast det står ju visserligen i instruktionsboken att vid första användandet kan monitorn visa HÖG i fler än 5dgr, och det är väl en sådan gång nu då, fast det inte blev så då jag bokstavligen använde monitorn första gången, snurrigt. .

Skulle inte bli ett dugg förvånad om monitorn vill ha fler än 10st stickor nu, fast inte det heller har hänt tidigare gånger, men eftersom ingenting verkar bli som det tidigare har blivit blir det väl så. Ni andra som använder elle rhar använt CB´s monitor vet ju att det inte är några billiga stickor direkt  , som allt annat i denna djungel då man har fertilitetsproblem av något slag   


Denna sticka var iaf starkare än gårdagens   


 

   Må så gott/ Fru S

Av Fru S - 8 maj 2011 13:21

på gårdagens test blev det ett jättesvagt teststreck på, men det visade HÖG fertilitet ändå   . Kan ha berott på att jag precis innan jag lade mig drack 2 stora glas vatten i hopp om att min huvudvärk skulle försvinna.Sedan var kontrollstrecket mycket strakare än på de andra stickorna.


Dagens test i morse visade också på HÖG fertilitet och strecket var starkare men ändå svagare än föregågna dagar, kanske man inte ska stirra sig blind på dessa streck då monitorn läser av testen??   6,e testet med hög fertilitet på, vet att jag har fått hög fertilitet en hel testperiod förut och var då gravid, sedan har jag varit gravid och monitorn då har betett sig normalt, dvs gått ned till låg fertilitet efter äl skett, än så länge har den ju inte gått upp, för om jag skulle haft äl under dag 9-10 skulle ju moitorn ha kännt av det och då visad Max. Nu känner jag mig bara förvirrad, och hoppas verkligen på att jag har äl denna månad.  


Någon som vet och kan hjälpa mig??


 

Jag kunde inte få till en bättre bild än så här, strecken syns tydligare i verkligheten.


Hoppas någon vet hur det ligger till med om man ska bry sig om styrkan på teststrecken på stickorna eller inte.


Hoppas ni har haft en trevlig helg i solen/ Fru S

Av Fru S - 6 maj 2011 11:03


Dagens sticka visade fortfarande på HÖG fertilitet och nu borde monitorn slå om till max i morgon eller på söndag, för nu är det inte långt kvar innan teststrecket är lika eller starkare än kontrollstrecket   .


Tycker det är svårt att få till bra bilder på stickorna, dem blir inte riktigt rättvisa, strecken är tydligare med blotta ögat, dock är det lättare att fota strecken på ett äl-test gentemot ett gravtest, hur nu det kommer sig, kanske beror på hur desperat gärna man vill se det där lilla plusset  


Så här såg iaf dagens test ut:


 

Men nog syns det skillnad, visst är det starkare streck för varje dag  ?


Jag försöker få med mig maken på en tripp till Danmark för en donatorinsemination inom kort, dels för att det inte kostar så mycket så det vore verkligen värt ett (några) försök, + att spermierna kommer på rätt plats direkt, man behöver inte fundera på om de har kommit fram  , troligtvis är det lättare att genomföra än ivf, som var ett helvete rent ut sagt, mådde bokstavligen pyton under de åren. Hur som helst får jag som jag vill så blir det en resa kanske redan i sommar  .


Roligt också med alla som har kikat in i min blogg Välkomna och hoppas ni följer med på vår resa.


  Trevlig helg! /Fru S

Skapa flashcards