Direktlänk till inlägg 13 maj 2011

Dag 16

Av Fru S - 13 maj 2011 08:57


Nu är monitorn nere på LÅG fertilitet och den ville inte ha något test imorse heller  . Då återstår en låååång väntan på att mensen INTE ska dyka upp igen då, just nu är jag rationell och pessimistisk klart det inte fungerar den här gången heller, varför skulle det helt plötsligt bli ett vackert plus som väljer att stanna kvar?

Men ju närmare mens jag kommer ju fler gravidtecken känner jag oftast av och ju mer   blir jag, eller så har jag knappt några pms alls och då blir jag iaf lika   för vilket som kan betyda ett plus för min del.  Enligt min app i mobilen är det 13dgr kvar till mens, men det kan lika gärna vara 14,14 eller 16dgr med för den delen som längst har den kommit på cykeldag 34.

Precis när man fått upp lite hopp igen om att kanske få se ett plus, oftast hinner jag dessutom med att testa (igen) och sedan tar det inte lång tid innan mensen sedan behagar att dyka upp hånflinandes med dunder och brak och med mensvärken i armkrok.


Jag skulle verkligen inte vilja veta hur mycket pengar jag har slängt ut på ältester, gravtester och annat jox i hopp om att få ett pyre i magen som stannar och mår bra, antar att man hade kunnat köpa sig något bra eller säkert till och med kunna göra en resa med lätthet efter alla dessa år    . Inte kan jag låta bli att köpa dessa jäkla tester heller, dels för att när det väl visar plus måste jag ha mediciner som kanske gör så att pyret stannar, sedan lär jag också tjata mig blå för att få någon läkare att skriva ut en massa mediciner som ingen hittills harvelat fixa åt mig  , allt för att man bor i "fel" landsting, eller får "fel" läkare, som är ointresserad. 


Nej nu är klockan mycket igen, måste göra mig iordning för dagens äventyr.

Må så gott / Fru S



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Fru S - 8 oktober 2017 12:05

Har glömt av den här bloggen,,såg jag nu.... Men i i juni knappt två veckor före Bf kom en liten liten prins. Hade vi inte åkt in när vi gjorde hade han kommit hemma eller i bilen, det gick snabbt som tusan! Växer sakta men säkert, är snart fyra m...

Av Fru S - 18 januari 2017 13:43

dags för rul, hoppas bönan vill samarbeta så vi får veta kön, tror på tjej, men är inte alls lika säker som förra gången. Redan i vecka 19 (18+1) bönan lever om då & då, mysigt!   Väntar på en tid hos sjukgymnast för ev foglossning, ju mer jag är...

Av Fru S - 5 december 2016 09:53

Det tickar på nu är det "bara" 199dgr kvar till nästa mirakel väntas komma     mår fortfarande minst lika bra, blir lite illamående om jag inte ätit på ett tag & humöret dalar annars är det mest magen som växer i stadig takt    12+0 kan jag sluta m...

Av Fru S - 30 november 2016 10:56

Äntligen börjar dagarna rulla på lite mer, snart v.12    har hunnit med förra veckans vul, nästan 3cm mätte bönan då. Har även gjort inskrivning & kunde lyssna på   160slag/minut (indikerar en flicka    om man ska tro på sådana skrönor) tror iof det ...

Av Fru S - 18 november 2016 10:32

Var på kontroll i onsdags och allt såg toppen ut med bönan den här gången också   ny kontroll på torsdag och det känns som att tiden står still..... Vecka 10 (9+0) idag och jag har en liiiiiten bula innan jag gick upp i morse   och en rejäl en ståe...

Skapa flashcards